Salı, Mart 13, 2012

11 ayı devirdiğimiz haftasonu


Bu haftasonu bir şeyler oldu ve kızım birden büyüdü! 11. ayını devirdi bu haftasonu, cuma günü randevumuzda Alya'nın yürüdüğünü duyan doktorumuz bunu bir "milestone" olarak aldı ve dedi ki "-madem yürümeye başladı şunları yapabilirsiniz yürüyen bir çocuk için:

 - kurallar koymaya başlayın, çocuklar sınırları sever, sizin düşündüğünüzün aksine sınırlarını çizerseniz daha mutlu olur bebekler/çocuklar--->artık bazı şeyler için tutturmaya başladı Alya, doktorumuzun dediği gibi çok net bir şekilde hayır olmaz diyince Alya'nın da dikkatini balka bir şeye çevirdiğini gözlemledim, işe yarıyor!

 - katı gıdasını bulamaç yerine sizin yediğiniz formatta verin, tabi ki yine şeker ve tuz yok--->sanki hem ben hem kızım doktorun bu lafını bekliyorduk, ertesi sabah her zaman benim çektiğim sütümde ezdiğimiz peyniri elinde aldı ıssıra ıssıra, suratını ekşite ekşite yedikten sonra ardından bir de kendimiz için yaptığımız domatese yumurtayı kaşık kaşık götürdü, inanamadım!

 - sadece kendi istediklerini yapmasın, siz de direktifler verin, onu getir şunu götür gibi--->zaten buna bayılıyor, bir odadan aldığı çoraptan leğene değişik yelpazedeki çok çeşitli eşyaları başka bir odaya/kişiye bırakıp teslim ediyor, bazen de teslim etmiyor sürekli elinde sallaya sallaya dolaşıyor!

 - ayakkabı için acele etmeyin, kendi çıplak ayağı daha iyi, en fazla çorap giydirin evin içinde en sağlıklısı--->zaten sevmiyor bir şey giymeyi, çorabını çıkarmaya bayılıyor, emmeye başlar başlamaz eli ayağına gidip çorabını çıkarıyor diğer yandan da emmeye devam... ne komik şu bebekler! :)

Bir de cumartesi günü çok kesin ve net bir şekilde "anne" dedi, kalbim duracak sandım! Hecelemeleri arasında daha önceleri de "anannenan" veya "inne" gibi ortaya karışık şey!lerin döküldüğü oldu ağzından, hani tam kelimeyi bilemezsiniz de gevelersiniz ya aynen ondan, ama cumartesi günü gözümün içine bakarak o kadar güzel anne dedi ki, dünyaları verebilirdim. Babaannemiz diyor ki
"-Böyle heyecanla beklersin anne desin diye, bir zaman sonra da aman yeter daha fazla anne demesin dersin!" Ama şimdi desin istiyorum anne, bir kere daha desin, bir kere daha :)
Diyorum ya büyüdü kızım bu haftasonu, birden ve hızla büyüdü!

1 yorum:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...