Pazar, Ağustos 18, 2013

Chalkidiki - Ouranapolis

 

Gezimizin son durağı Selanik'in güneyinde bulunan ve çatal görünümündeki Halkidiki yarımadasının en sağındaki Ouranapolis.(Part-2) Bir önceki yazının devamı aslında ama günbatımında daha varır varmaz vurulduğum çok tatlı bir sahil kasabası olmasının yanısıra kazayı yaptığımız, sımsıcacık yunan halkının tüm yardımseverliği ile tanıştığımız yerden ve özellikle Hotel Filoxenia'dan uzun uzadıya bahsetmek istediğim için ayrıca yazdım.
 
 
 
 
Halkidiki, Thasos'a göre daha organize, daha pahalı. Çatalın ilk yarımadası Selanik'lilerin en uğrak yeri, Lonely Planet'in değimiyle"unimaginitave" binalarıyla pek popüler ve kalabalık dolayısıyla.

İkinci yarımada biraz daha sessiz, daha sakin, aile yeri diyor oraya yine Lonely Planet.

Ama üçüncü yarımada (Mount Athos)Athos Dağı'nı barındıran, dini anlamı olan gizemli bir yer. Şöyleki, adanın 10'da 9'una giremiyorsunuz. Yasak bölge; kadınlar için tamamen yasak, erkekler ise belirli bir işleme ve  izinlere tabi. Çünkü burada yüzyıllardır katolik rahipler yaşıyor. Avrupa birliği bile bu yasağı delememiş. Şuan  2000 rahip ikamet ediyor. Kadınlar sadece 500 metreye kadar yaklaşabiliyor, o da tekne ile, 3 saat boyunca. Gerçekten de enteresan güzellikteki manastırların olduğu etkileyici bir yer bu Mount Athos:
 
 
 
 
Hotel Filoxenia:
 
 Merkeze çok yakın olan otelin kendisi zaten palmiye ağaçlarıyla, kahvaltıyı sundukları bahçesiyle çok sempatik. Ama her yeri ve herşeyi iyi ya da kötü yapanlar asıl insanlar. Bu oteli de özellikle işleten kadın, ve ona yardımcı olan kızı, oğlu, eşi ve babası dünyalar tatlısı, yardımsever, içten, iyi insanlar. İlk sabah merkezden kalkan tekne turuna acil yetişmeniz lazımdı, kadın kendi önerdi:
"-biz bırakalım, işiniz bitince haber verin gelip alalım"!
Akşamına keşif gezisi sırasında yürümez olan arabamızı bir benzinciye bıraktığımızda kadının oğlu gelip bizi aldı, ve ertesi gün de tekrar sabahın köründe Evren ile birlikte tamirci aramaya gittiler.
Hele de dilini bilmediğiniz yabancı bir yerde muhtaç duruma düşmüşken böylesine bir yardımseverlik gözlerimi dolduruyor, tüylerimi diken diken ediyor hala bile. Ne kadar teşekkür etsem az, yapabileceğim sanırım en güzel şey bu satırları okuyan herkesi o otele gönderebilmek :) 
 
 
 
 
Biz tatilden döndükten sonra şöyle bir yazı okudum Radikal'de yayınlanan:
Thasos'a giden kiminle görüştüysem hepsi de booking.com'dan otel ayarlamışlardı, biz de önce airbnb denedik, bayram sebebiyle muhtemelen yer bulamadık, booking'e döndük, trip advisor ile birlikte. Yazıda bahsettiği gibi yorumlara çok önem veriyor insan, hatta döndükten hemen sonra yazayım yorum diyordum, özellikle Hotel Filoxenia hakkındaki içimden taşan güzel duygularımı, ama bu radikal'de yayınlanan yazı çok haklı, dolayısıyla burada da bahsetmek istedim. Daha güvenilir geldi bloga yazmak, ismim belli cismimi belli. Aynı şekilde bu gezi için de hep blogları gezdim, epey bir insan detaylıca yazmış, size de ilk önerim bloglar olur zaten. Yazıda da ayrıca benim de ilk defa öğrendiğim siteler var, bir göz atın derim.
 
 

 
 
Bir de özellikle teşekkür etmek istediğim bir arkadaşım var, instagramdan, eski bloggerlardan:defneyleyasamak.com blogunu sahibi Tuğba. Daha önce hiç konuşmadık ama fotoğraflarına ve dünya güzeli kızına bayılıyorum. Fotoğraflarından Thassos'a gittiğini biliyordum, tüyo var mı diye sordum, telefonlaştık, dedi ki
"-öyle mesajla içime sinmez, herşeyi detaylıca anlatmalıyım."
Çok mutlu oldum. Instagramı bu yüzden çok seviyorum, bence sosyal ortamların en pozitifi, hayatıma çok tatlı insanların girmesine vesile oldu.

22 yorum:

  1. Nazlı yine şahane fotoğraflar, hele son ikisine bayıldım. Keyfiniz daim olsun canım...

    YanıtlaSil
  2. Bir hotelden bu kadar mutlu olmuş olman harika birşey,demek ki sana 'aile gibi' olmayı yaşatmışlar,bu da tatillerde insanın tek isteği.Sırf bu yüzden senelerdir aynı yere saplanıp kaldık Assos'ta..(Sardunya Butik Hotel)Manastırların olduğu yer ne kadar ilginç,tuhaf ve güzel:)Arya'nın resimlerine bayıldım,arabayla mı gittiniz Yunanistan'a?Emzirme işini ne yaptın?Ege kendiliğinden bıraktı 3 gündür.Çok öpüyorum sizi:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pardon canım,Alya yazağıma Arya yazdım,en yakın arkadaşımın kızının adı Arya:)

      Sil
    2. Otel konusunda güleryüzlü ve yardımcı insanlar görmek insanı bastanb ir rahatlatıyor kesin. Sardunya otlei kaydetttim bir kenara, bir gun gidecek olursak assoss'a cok tesekkurler Tubacım.

      Arabayla gittik evet, kesinlikle tavsiye ederim:)

      Emzirme için çook sevindim, çok tebrik ederim:)) Ege benim favorim o zaman, kaç senedir hep onu söylemişimdir, kendiliğinden bırakan bebek en güzeli. Çok ama çok şanslısın :) Benim şuan gündemim. Bırakıcaz inşallah bugün yarın. Ama travmatik olmadan nasıl yaparız ona uğraşıyoruz.

      Sil
    3. Arabayla süpermişş!!Eşime bahsedeyim bu yazından:)Dua edeceğim inşallah Alya da kendiliğinden bırakır ama bırakmasa bile iyi olacak herşey,öptüm çok:)

      Sil
    4. inşallah Tubacım, inşallah :)

      Sil
  3. Fotoğraflar da Alya da her zamanki gibi çok güzel!
    Aaa,instagramda olduğunuzu bilmiyordum.Ben de ordayım,büyük bir keyif alıyorum ig'den.Kullanıcı adınız nedir acaba,ordan da görüşürdük :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim:) sen de her zamanki gibi çok kibar :)
      instagramda kullanıcı adım "nazliondts" , ya seninki?

      Sil
    2. Benimki 'eylullulye'
      Şimdi ekledim.Alya'ya daha sık göreceğim için de pek mesut oldum :)

      Sil
  4. Senin sayende gitmeden de oraları en iyi şekilde tanıdık ve tatil için fikir edindik, Fotoğrafların çekim kaliteside oldukça muhteşem olmuş tebrik ederim seni



    ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkürler çok sevindim, inşallah hotel filoxenia'ya özellikle düşer yolunuz :) sevgiler..

      Sil
  5. merhaba tuğba ben,minik bir araştırma yaparken ulaştım bu harika bloga ve bayıldımmm,tebrıkler..Alya çok şanslı..ben yeni blogger anneler kervanına katılanlardanım,bu güzel bloglardan feyz alıyorum, http://goktugilehayat.blogspot.com/ biz de burdayızz:) sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne araştırıyordunuz acaba merak ettim :) çok teşekkürler, tebrik ederim anneliğinizi, klübe hoşgeldiniz:)

      Sil
  6. sahane sahane bayıldım henuz cesaret edemıyourz kuzumla boyle tura ama onumuzdekı sene hazır olabılırz sızın karelerınız oyle guzel kı..zaten merakl ıcındeydım sımdı bayıldım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yasemincim bence canavarusla da harika olacaktır, biraz yorucu ama harika :)

      Sil
  7. Nazlıcım kaçırdığım yazıları okudum şimdi
    Çooook geçmiş olsun! Allah kötüsünden korusun
    Tatilin her türlüsü güzel :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emrecim görüşemiyoruz evet son zamanlarda, kapatalım arayı hemen:) kesinlikle katılıyorum, evde bile otursan tatil muhteşem :) öperim kocaman

      Sil
  8. Önce Tuğba'lar, sonra siz... Bu fotoğraflardan aklımı kaybedecektim neredeyse! :)) Seneye için "acaba"lara başladık bile bizim evde. Başınızdan geçen talihsizliklere rağmen herşey çok çok güzel olmuş ya, nasıl sevindim anlatamam! Kaza için de çok geçmiş olsun Nazlıcım ama çok şükür ciddi birşey olmadan atlatmışsınız.

    Sen hep böyle güzel fotoğraflar çek, güzel yazılar yaz...Birgün yüzyüze görüşene ve hatta belki "oralar"a birlikte gidene kadar, biz de alecek böyle idare edelim, napalım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet haklisin biraz popüler buaralar bu thassos- kuzey yunanistan, ama kesinlikle tavsiye ediyorum.. hatta bak ne dicem, böyle bir tatil plnlayım, ama geçerken mutlaka istanbul'u da katın plana, böylece görüşelim ne dersin?!? ben bayıldım fikre :))

      Sil
  9. Çok güzel bir gezi olmuş, paylaşım için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. asıl ben yorum için çok teşekkür ederim:) sevgiler..

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...