Çarşamba, Aralık 04, 2013

Çocuk deyip geçme




2,5 yaş arkadaşlığın, soru-cevaplarla çok güzel bir diyalogun başladığı, birlikte aynı şeylerden keyif alabildiğimiz, güzel vakit geçirebildiğimiz bir dönemmiş. sütlü "kahve"-kurabiye zamanımız bile var akşamları yatmadan önce mesela, daha ne isterim.

çevremde bu yaş çocukların genelde sürekli konuştuğu söyleniyor, alya öyle değil, anlatıyor ama sürekli durmamacasına değil, daha çok soru soruyor bizimki, soru sormayı seven bir babayla dinlemeyi seven bir annenin güzel bir kombinasyonu gibi. çok uykusu geldiğinde şarkı söylemeye başlıyor, o ayrı :)

bu döneme dair unutmak istemediklerim:

benim fazla "kudurduğum" bir anda
"-anne, hadi biraz da kitap okuyalım" diye beni hizaya getirdi, kim çocuk kim yetişkin söylemesi zor, bazen.

bir gün arabada giderken, birden çok susadı, ama ben su bulamayıp da "hay allah" diye panik yaptığımda "-neyse anne neyse" diye beklenmedik bir olgunluk "ifade" ederek beni dumur etti.

yarı dolu bir minibüste bir an aklına esip de bağıra bağıra
"-seni çok seviyorum. sevmiyorum. reklam" diyip herkesi gülmekten kırıp geçirdi.

"alya bulutlara bak ne güzel" diye gösterdiğimde "timsaha benziyor di mi anne" diyen yaratıcı bir kızım var.

son olarak dün tek başına uyumaya gittiği 2. gece, bir ara benim odama gelip
"-anne, bir hayvan alalım mı evimize ne dersin?" diye sordu, "alya'cım harika fikir, ne olabilir" dediğimde aldığım cevap "timsah olabilir anne, ne dersin timsah alalım mı?" yüzümdeki tepkiden olacak devam etti "ama minik bir timsah tabi ki anne" :))


onlardan öğreneceğimiz, yetişkin hayatımızda unuttuğumuz ancak onların geri getirebileceği çook şey var, sanki onlarla geçirilen süre 2. bir şans gibi bize tanınan, bu fırsatı iyi değerlendirmeli...

10 yorum:

  1. Bende bu diyaloglara başlama zamanını iple çekiyorum. Çocuklar çok yaratıcı, bol bol konuşturmak lazım tam da bu zamanlarda :).

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen aynı şeyi yapmaya çalışıyorum ben de :=)

      Sil
  2. Ne tatlı diyaloglarınız var. Darısı benim ve küçük kızımın başına diyorum :) Alyacığımı öpüyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) çok teşekkürler, bu çocuklar bir harika :) Darısı başınıza, çok öpüyorum ben de sizi, mutlu cumalar :)

      Sil
  3. İçim ısındı bu kasvetli havada çocuklar bir güneş gerçekten

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet Gece katılıyorum kesinlikle, öperim çok:)

      Sil
  4. Alya yı görmek beni mutlu ediyor farkında olmadan gülümsüyorum:) maşallah ona...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) yaşasın, ne güzel.. beni de blogunuzun ismi mutlu etti :) sevgiler

      Sil
  5. Sutlu kahve derken
    Nasıl yapıyorsunuz

    YanıtlaSil
  6. hahahhaha yaaaaaaaaaaaa cok seker mıs tımsah..nasıl guldum anlatamam....masallah kuzunla aranızdakı dıyaloglar neyse neyse deyısı ..ayy cokk sahane :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...