Pazartesi, Haziran 25, 2012

Büyükannem...

Insan ne zaman ölür?
Toprağın altına girdiğinde mi?
Yakınlarını tanıyamaz hale geldiğinde mi?
Yoksa yatalak olduğunda
Konuşamadığı, gülemediği, yiyemediğinde mi?

"Bana veriverin onu" demişti Afyon ağzıyla "kucağıma koyuverin"
Alya'yı ilk götürdüğümüzde O'na
Doğuma gelememişti
Artık evinden dışarı çıkamıyordu
Ama iyi günlerindeydi, yatak odasından salona yürüyüp o baş köşedeki koltuğuna oturabiliyordu
Öyle herkesi oturtmazdı orada
Onun köşesiydi orası
"Hadi geç oraya otur" dedi mi kendini önemli hissederdi insan...
Öylesine otoriter, baskın bir karakterdi
Cumhuriyet döneminin güçlü kadınlarından

"Hepiniz benimsiniz" derdi çocuklarını, torunlarını ve torunlarının torunlarını gördükçe
Kollarını açar, koltukaltına doğru işaret ederken
Odada başka birine konuşuyormuş gibi
Tekrarlardı üst üste
"Bunların hepsi benim"

Yüzümde bir tebessümle hatırlıyorum onu şimdi
Son zamanlarında artık iyice tanıyamazken beni
Kendi kızına anne, oğluna abi demeye başladığı günlerde
Dondurmacının karısı olmuştum ben.
Dokunmasın diye almıyorlardı dondurma
Evren elinde dondurmayla gelince çok sevinmişti büyükannem
Bu kim diye sorduklarında
Nazlı, Ratibe'nin kızı dediysek de tanıyamamıştı
Dondurması bitmek üzereydi
Evren atladı "benim karım"
Öyle kaldı adım ondan sonra
"dondurmacının karısı"

Zaten çoktan Cennetlikti büyükannem
Torununun torununu gören Cennetlik derler ya
Alya son torununun torunu oldu gördüğü
Şimdi artık gerçekten çekemeyeceğiz böyle bir fotoğraf
Hep anlatacağım seni ona
Toprağın bol olsun, huzur içinde yat Büyükannem

9 yorum:

  1. Nazlıcımm, canın başınız sağolsun..
    Işıklar içinde yatsın büyükannen :(
    İnsan ne zaman ölür soruna inan cevp veremedim. Benimde bir büyüğüm hayatta.Annemin babaannesi. O da büyük anne gibi torunun torununu gördü. Allah uzun ömür versin.
    2 resimde harika, ve paha biçilemez hatıralar. Cenette uyusun büyük annen :(

    YanıtlaSil
  2. Kaç bebek, albümünde böyle değerli bir fotoğraf bulundurabilir ki... Alya çok şanslı. Diğer gönderiyi de okuduktan sonra gerçekten üzüldüm, kuru bir cümle gibi gelse de bu acıyı paylaşıyorum... Ama merak ettiğim bir şey var, büyük anneniz kaç yaşındaydı?

    YanıtlaSil
  3. Başınız sağolsun, Herkese torunun torununu görmek nasip olmaz, bu buluşmadaki herkes çok şanslı
    fotoğraf karesi ise yaşamı anlatan çok anlamlı bir kare
    Nur içinde yatsın Büyükanneniz

    YanıtlaSil
  4. nurlar içinde yatsın!
    fotoğraf çok güzel.....

    YanıtlaSil
  5. Çok çok teşekkür ediyorum hepinize güzel dilekleriniz için! Engin 90larındaydı büyükannem, saymayı bırakmıştık...

    YanıtlaSil
  6. "Bunların hepsi benim" ; nurlar içinde olsun yeri tüm sevdiklerini ruhunda taşıyan büyükannenin...

    YanıtlaSil
  7. Başınız sağolsun, nurlar içinde yatsın...Ben ananemi görmedim, annem 9 yaşındayken vefat etmiş.Annemde benim kızımı görmedi... çok etkilendim fotoğrafta,kusura bakma..Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok üzüldüm, çok zor ölümü kabullenebilmek, Allah güç versin dilerim...

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...