Salı, Temmuz 17, 2012

El ayak ağız hastalığı

İlk gün : Cuma akşamüzeri, birden 37 derece ateş. Yarım saat geçmedi 37,5. Ne öncesinde bir belirti huysuzluk iştahsızlık gibi ne de sonrasında. 37,5 ateşle bir güzel yedi yemeğini Alya. Ateş çıkmaya devam etti, 38 ile uyudu. Gece sürekli uyandı ateşten, 39a kadar çıktı ateş. Yine acaba diş mi diyorduk ama bu kadar yükselmeyeceği için tek çare ateş düşürücü ve ılık banyo yaptırdik sabah 3 suları.

İkinci gün : Yine görünürde bir şey yok ama ateş 38ler seviyesinde, hava çok sıcak, sürekli klima çalışıyor evde. İştahı iyi ama 3-4 satte bir uyuyor yarım saat. Bu fotoğrafta 38 derce ateşli, ama koltuklara tırmanmasına engel değil tabi ki ateş :) Buarada hafif bir döküntü başlar gibi oluyor.

Üçüncü gün : Ne olduysa oluyor, gece uyuyamıyor, her şeye çözüm olan meme işe yaramıyor almıyor kabul etmiyor, sürekli kasılıyor bedeni, bütün salonu ileri geri arşınlayarak yorgunluktan ağlamaktan uyuyakalıyor kucağımda. 2 saat sonra tekrar acı içinde ağlayarak uyanıyor. Sabah bir bakıyoruz döküntüler olmuş kocaman, dolmuş içleri sıvıyla, beyaz beyaz görünüyor. 6. hastalık gibi, ama onda ateş 3 gün sürüp sonunda azıcık bir döküntü olmuştu, zaten daha önce geçirdiği için artık bağışıklık kazanmış olması gerek... su çiçeği mi acaba diyoruz ardından, 2 hafta önce aşı olmasına rağmen hastalığı tekrar geçirebilir mi diye araştırıyoruz, kimi durumlarda aşı tutmayabilir deniyor. Alya mutsuz, huzursuz, istiyor aslında meme, ama ağzını deydiği anda ağzını tutarak geri çekiyor. Çaresizlikten kıvranıyoruz. Alya ağlıyor, ben ağlıyorum. Doktorumuz tatilde pazartesi gün geliyor, hafif bir paranoya başlıyor, neyseki teknoloji var, döküntülerin fotoğrafını doktorumuza gönderiyoruz koyuyor teşhisi : el ayak ağız hastalığı!

Bu şekilde ateş ile başlayıp özellikle el, ayak ve ağızda görülen döküntülerle 4 gün süren bir hastalık. Havuzdan özellikle ya da başka bir çocuktan bulaşıyor ve özellikle sıcak havalarda bulaşması kolaylaşıyor. 10 yaş altında görülen bir hastalık. Vücudundaki döküntüler kaşıma yapmıyor, ama en kötüsü ağızdaki döküntüler, yemesine emmesine engel oluyor. Sadece yoğurt gibi yumuşak gıdalar yiyebiliyor. Domates, şeftali gibi asitli yiyecekler daha da artırıyor acısını. Belirli bir ilacı yok 6.hastalık gibi. Ateş düşürücü niyetine, Calpol ya da Ibufen, ağzını rahatlatmak üzere de dentinox gel yemekten hemen önce ki biraz rahatlatsın ve yemek yiyebilsin diye çocuk. Yemekten sonra da Pynaldine. Bence artık hep aşıları yapılan suçiçeği kızamık gibi hastalıkların bir türevi. Aşı olunca virüsler mutasyona uğruyor, garip gurup isimler bulunuyor hastalıklara, ya da bulunamıyor!


Güncelleme 26.07.2012 : Emziren anneler dikkat!

İnternette nereyi okusanız çocuk hastalığı diyor el ayak ağız hastalığı için. Ama yetişkinler de nadir ve hafif de olsa geçirebiliyor bu hastalığı, bilmeyenler bunu grip zannediyor. Alya hastalığın 3. günündeyken ateşleniyorum ben ve 3. güne kadar hiç şüphelenmiyorum. Taa ki el ve ayaklarımda hassaslıklar hissedene kadar, sonra çok minicik de olsa döküntüler de beliriyor zaten. Benden sonra da yakın arkadaşım, bahsetmiştim Alya'nın bu hastalığı bulaştırdığı :(((  minik Yiğit'in annesinde başlıyor hastalık, gün aşırı konuşuyoruz, ilacı olmadığı için yapacak bir şey yok, kurbanlık koyun gibi başına gelecekleri dinliyor benden.

Bu arada yine yakınımızdaki başka bir bebek geçiriyor aynı hastalığı ama anne emzirmiyor ve annede hastalık görünmüyor. Ve aynı evde olmasına rağmen babalara da bulaşmıyor hastalık. Dolayısıyla bizim vardığımız sonuç emziren annelere bulaşıyor olması el ayak ağız hastalığının bebekten. Bu hastalığın emziren anne için sıkıntısı meme ucunda yara çıkıyor olması, bunun için hastalığı hiç küçümsemeden çatlak kremleri kullanmak gerek, ben bunun için çok geç kaldım, yaralı göğsümle lohusalığın ilk günlerine dönüş yaşadım 16. ayda!

Güncelleme 22.08.2012 : Döküntüler için Krem!

Alya ve hemen sonrasında ben bu hastalığı geçirdiğimizde internette o kadar az bilgi vardı ki, sadece 1 ay önce! Sanırım salgını başından yakalayanlardanız, 1 aydır her gün ne kadar arandığına şaşırıp kalıyorum bu hastalığın arama motorlarında! Bu sebeple yardımı dokunur ümidiyle okuyuculardan gelen değerli yorumlardan Melissa'nın doktorunun verdiği fucidin ve madecassol denen ilaclarin karisim kremi sizlerle paylaşmak istedim, hemen etki gösterdiği söylenen krem içi su dolu döküntülerin verdiği rahatsızlıktan kurtarıyor sizi. Kremden önce de soğuk su/buz koymak kaşıntılara iyi geliyor demişti başka okuyucular. Bende döküntü pek olmamıştı ama haftalar sonra soyulmuştu parmak uçlarım, ne menem bir hastalık ise.

Hepinize sağlıklı ve mutlu günler, iyi bayramlar dilerim.   

81 yorum:

  1. Geçmiş olsun... 38 derece iken de çok sevimli görünmüyor mu Alya:) Bilmiyorum da, hem bahaneyle öğrenmiş olayım, "6. Hastalık" nedir? Böyle bir şifre, bir gizem gibi:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Engin çok teşekkürler:)6. hastalık da bunun gibi döküntülü ateşli ve ilacı olmayan bir hastalık, ama dediğin gibi isim konusunda pek yaratıcı olamamışlar :) bak burada da detaylı anlatmıştım: http://ayvakompostosu.blogspot.com/search/label/6.hastal%C4%B1k

      Sil
  2. Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederiz, sağlıklı günler olsun inşallah...

      Sil
  3. Geçmiş olsun Alyacığa kıyamam ben ona:( Sanırım aynı hastalıktı geçen gün Günün Çorbası'nda Yeliz'in oğlu Arda da geçirmişti, kaç gün ağzına yemek koyamamıştı. Salgın sanırım çocuklar arasında.
    Geçmiş gitmiş olsun, çocuklar hep iyi olsun. Sevgiyle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Leylak dalı, evet sanırım salgın, sadece bizim sitede 5 çocuk aynı hastalıktan yatıyor :( neyse geçip gidince bağışıklık kazandı dicez ama hastayken çok üzülüyor insan...

      Sil
  4. Çok geçmiş olsun, maşallah ne kadar tatlı bi çocuk.

    YanıtlaSil
  5. Çok gecmiş olsun, bende diyorum nerelerdeler analı kızlı.
    Çok kısa birzaman önce başka bir blogta okumuştum bu hastalığı. Rabbim acil şifalar versin... Kendinize iyi bakın

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaa sorma Emrecim, inşallah böylelikle geçmiş gitmiş olsun, çok teşekkürler, sağlık sıhhatli günler hepimize...

      Sil
  6. yeni bir hastalık bu sanırım geçenlerde bende duydum "el ayak ağız hastalığı" deniliyormuş. bulaşıcı olduğundan herhalde yurdumun dört bir yanında ün salmış.
    gelmiş geçmiş olsun nazlı...
    sağlıklı günler dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Mathkece, aynen öyle nasıl bulaşıcıysa Alya'dan da arkadaşına geçirmişiz bilmeden, şuan vicdan yapmaktayım :( hepimize sağlıklı günler olsun...

      Sil
  7. Geçmiş olsun: (( Defne'de de başlamıştı ki dokuntu olmadan atlattı. Salgınmış bu. Bizim doktor ağız içi için de bir sprey vermişti o da iyi gelmişti Defne'ye.
    Çok çok üzüldüm, biliyorsun biz de yeni atlattık neler hissettiğini anlayabiliyorum. Çok geçmiş olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler annemahsustan, küçük bebeklere vermiyormuş o spreyden bizim doktor, ağız jeliyle idare ettik, neyse ki 2 gün sürüyor, geçti gibi. Size de geçmiş olsun, sağlıklı günler olsun inşallah...

      Sil
  8. çok geçmiş olsun, bizde daha neler öğreneceğiz bakalım :) ateş çok sıkıntılı bir durum, hele bide yemek yememe olunca.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler İlknur, ateş artık korkutmuyor beni ama bu ağızdaki yaralar korkuttu epey. Sağlıklı günler dilerim...

      Sil
  9. Nazli, çok geçmiş olsun. Bir arkadaşımın çocugu ve onun kuzenleri de olmuş. Çok fena bir hastalık gibi... Yazık Alyacık'a.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Gulcum, aynen oyle, ve sanırım şu ara bebek-çocuklar arasında yaygın anladığım kadarıyla, dışarı da çıkarmasan çocuğu nereye kadar bilmiyorum ki:((

      Sil
  10. merhaba dort gunde tum dokuntuler gecti mi gercekten? sizde de cikti mi bu hastalik? bulasiciymis galiba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar, Dört günde hastalık hali geçiyor sadece ama döküntülerin tamamen ortadan kaybolması daha uzun sürüyor. Aynen dediğiniz gibi ben de hasta oldum, 1 gün yatırdı beni ateş, döküntüler ise daha basit geçti. Sağlıklı günler dilerim...

      Sil
  11. marhaba,internette bu hastalığı ararken safanızı buldum, çok geçmiş olsun. bizde de (3,5 yaş) bugun okuldan arayıp döküntüleri söylediler alıp doktora götürdük. aynı hastalığı söyledi. bizim yuvada 1 çocukta daha çıkmış. biraz iştahımız kesildi ama çok şukur keyfi yerinde. bize de pazartesi gunu okula gidebilirsiniz dediler.tekrar geçmiş olsun..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar! Çok teşekkürler size de çok geçmiş olsun, 3,5 yaş için belki ağzına sprey kullanabilirsiniz yemesini rahatlatabilir, bebek olunca kullanamıyorsunuz. İnşallah böyle keyfi yerinde geçer gider hastalık. Sağlıklı günler dilerim...

      Sil
  12. merhabalar oncelıkle cok gecmıs olsun allah herkese acıl sıfaler versın. benım 2 aylık bebegım var emzırıyorum da acaba ona bulasır mı bır de cok kasınıyor elım ayagım sızınde oyle oldu mu ne gıbı cozumler buldunuz kendınıze benı bılgılendırır mısınız acaba :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar, size de çok geçmiş olsun! Bizdeki durum tam tersi oldu bebeğimden bana bulaştı ama çok bulaşıcı bir hastalık olduğu için dikkatli olmakta fayda var diye düşünüyorum. Ama bebeğiniz çok küçük olduğu için sütünüz onu korur mutlaka, inşallah. Benim ayaklarım sanki bütün gün yürümüşüm gibi, ellerim de bütün gün cevizi kabuklarından ayıklamışım gibi hassastı ve acıyordu minik minik bölgeler, kaşınma yoktu, ama yapacak bir şey yok, bir kremi olmadığını söylemişti bebeğimin doktoru. Belki soğuk suyla yıkamak iyi gelebilir kaşınmaya. Tek teselliniz 2-3 günde geçiyor olması, çok uzun sürmüyor. Çok geçmiş olsun tekrar, acil şifalar diliyorum.

      Sil
    2. cok tesekkur ederım benım hastalıgımın 5. gunu bugun dün cok kotu kasınıyordu hatta uyuyamıyordum geceleri öyle bir kasıntıydı, bugun kasınması gectı biraz sertlestı o su topları soyulcakmıs galıba sonra sızın de soyuldu mu? Bana doktor bir krem verdi fakat daha cok kasındırdı bıraktım. Buz koyuyordum kasındıgın cok ıyı gelıyordu. Anne sutu korur dıyorlar ama zannetmıyorum ek inşallah bulaşmaz çok küçük daha o.Yenıden cok tesekkur ederım sıze :)

      Sil
    3. Merhabalar tekrar, umarım ben bu satırları okudugunuzda gecmistir kasıntılar, aynen dedigniz gibi su topları soyuldu, benim ozellikle el parmaklarımın uclarında su topu olmamasına ragmen soyulma oldu nasıl gibi, nasil bir hastalıksa bu hastalıktan haftaar sonra hem de! Gecmis olsun tekrar cok!

      Sil
  13. Merhabalar,
    gecmis olsun demek istedim.
    2 yaşındaki oğlum da nasibini aldı bu hastalıktan. google da arama yaparken buldum sayfanızı.
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Alisnur, sizin oğlunuza da çok geçmiş olsun, siz kendinize dikkat etseydiniz, çocuklar arasında başlayıp yetişkinlere de bulaşmış durumda hastalık. Sağlıklı günler dilerim.
      Nazli

      Sil
  14. merhaba çok yararlı paylaşım olmuş bizde 18 aylık oğlum efeye bulaşan bu hastalığı çaresizlikle izliyoruz ... zyrtec verdi doktor oğlumu iyice sersemletti.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar, cok gecmis olsun, bizim doktor pek ilac sevmiyor bizim gibi, anne sutu de aldigi icin kendiliginden gecmesini beklemistik, zaten 4 gun suruyor. Acil sifalar diliyorum...

      Sil
  15. benimde oğlumda aynı hastalık vardı ve çok şükür 4. gününde geçti. fakat ondan bana geçti. (bu arada ben babasıyım) annesi emzirmesine rağmen ona değilde bana geçti. ve ben çok ağır geçiriyorum ateş,halsizlik ve en çilelisi boğaz yaraları doğru dürüst bir şey yiyemiyorum....bugün 4. günü ateşim düştü fakat el,ayak ve yüzümde su çiçeği gibi yaralar var.ben ilk olarak grip zannetmiştim. inanın ben hiç böyle 4 gün süren grip yaşamadım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hay allah, cok gecmis olsun, benim bir arkadasim daha aynen oglu hafif atlatmasina ragmen kendisi cok agir gecirdi. haklisiniz en kotusu de bogaz agrilari, benim de cok olmustu, ama geciyor :) sabredin, hatta bu satırları okuyana kadar hafiflemis bile olabilir umarım... saglikli gunler dilerim.

      Sil
    2. Bizim ufaklıktan da babası olan "bana" bulaştı �� ilk gün ateş & halsizlik çok fenaydi. 2.gun onlar geçti ağız yaraları birden ve çok kötü başladı.dudaklardan dile, küçük dilden girtlaga kadar her yer çok kötü yara doldu. Yok böyle cile. Değil yemek,su içmek; yutkunma bile beni o kadar çok yoruyor ki.yutkunmayim tüküreyim desem, o da ayrı bir dert. Olmuyor,tukuremiyorum. 4.gundeyim ve ellerim, ayak tabanlarim kırmızı kırmızı acılı kabarıklıklarla doldu ama daha su toplamadi. Telefonla arayanları da kim olursa olsun meşgule atıyorum, konuşamıyorum yazisalim diyorum. Bu arada eşime ufaklıktan bulaşmadi ama benden de bulaşmasın diye başka evde kalıyorum. Işlerim de çok kritik bir dönemde olmasına rağmen iş arkadaşlarına bulaşırsa diye işe de gitmiyorum. Sıkıntı çok büyük... Herkese geçmiş olsun.

      Sil
  16. Herkese geçmiş olsun, ben de bugün ögrendim bu hastalıgı ve arastırırken sayfanizi buldum. 3 gun once 9 yasindaki kizim ateslendi ve bogazinin agridigini soyledi. Ben de hemen birkac kere adacayi icirdim ve ertesi gune hicbirseyi kalmadi. Tabi sonrasinda meshur dokuntuler basladi. Ben once adacayini sorumlu tuttum sonra da gittigi tekvando kursundaki minderleri. Bu sabah doktora goturdugumde hastalikla tanistim. Doktorumuz 2 tane kremin karisimini verdi ve saatler icinde etki edip sondurmeye basladi. Simdi durum daha iyi. Ancak sunu ekleyeyim hastalik döküntüsüz de olabilirmis. Büyük kizdan once 18 aylik bebegimiz de hastAydi. Onda da ates bogaz kizarikligi vs.... Doktorumuzun demesine göre kucuk kiz bunu döküntusuz atlatmis. Ama sonuc su: aman dikkat hastalik cocuktan cocuga hemen geciyor ve farkli etkiler olabiyor.... Melisa

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Slm. bize krem vermediler kızım iyi şimdilik ama eşim kötü, hangi kremleri kullandınız acaba eşime de iyi gelebilir mi diye düşünüyorum. Berna

      Sil
    2. GEcmis olsun size de. Doktorumuz fucidin ve madecassol denen ilaclari karisim yaptirip kullandirdi. Surdugumuzden itibaren etki gosterdi. Melisa

      Sil
    3. Melisa çok geçmiş olsun, söylediğiniz krem herkes için çok faydalı bir bilgi, bunu güncelleme olarak ekleyeceğim yazıma, çok teşekkürler, çok geçmiş olsun tekrar, hastalık çocuktan çocuğa ve yetişkinlere de de çok kolay bulaşıyor ama aynı evde yaşayanlar için kaçış yok, allahtan şifa dileyelim herkese...

      Sil
    4. Teşekkürler krem bilgisi için, denedik avuç içlerindekiler kaybolmaya başladı, ayaklarındakiler inatçı çıktı ama yanma hissi kayboldu diyor eşim, birde ellerinde parmak uçları su topladı umarım yayılmadan geçer.

      Sil
  17. Kızım Alya 3.5 yaşında, muhtemelen Yaz Okulunda yakalandı hastalığa, bu hastalığı taşıyan bir çocuk varmış ailesi okuldan yeni almış denildi bize. 11 Ağustos Cuma akşamı 39 derece ateşle okuldan aldım (farketmemişler bile ateşini) çok neşeliydi. Haftasonu ateşle geçti, pazar akşamı ateşi geçti ama boğazım acıyor dedi, pazartesi doktor teşhisi el-ağız ve ayak hastalığı diye koydu ve zor günler başladı. Birşey yemiyor çok zorlandım. İlacıda yok sabah akşam Nasonex sprey boğazına sıkıyoruz, akşamları Avil şurup veriyoruz burnuda akıyor bir yandan. Bir haftayı geçti hiç döküntü olmadı, hafta ortası ateşlendi bir daha, bende ateşini kontrol amaçlı aynı kanapede yattım birşeyim yok şimdilik, ama eşim Perşembe günü ateşlendi ve onda iki gün içinde ellerinde ayaklarında kıpkırmızı döküntüler başladı, doktora gitti arife günü teşhis aynı hastalık. Sulu yarası yok henüz ama yüzündede kızarıklık başladı, ayaklarını basamıyor ellerinide kullanamıyor çok acıdığını ve yandığını söylüyor, o da kızımda ateş düşürücü, ağrı kesici ve speylerle idare ediyorlar. Çok bulaşıcıymış kimselerle görüşmüyoruz, öksürük, hapşırık ve yakın temasla geçebiliyormuş, bayramda evdeyiz, bugün ilk gün herkese geçmiş olsun der bayramınızı kutlarım. Ne zaman kurtuluruz, ben bulaşmadan atlatabilirmiyim bilmiyorum bir kaç hafta boyunca diken üstünde olacağım allah yardımcımız olsun... Berna.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Berna çok geçmiş olsun, ahha biz de öyle geçirdik yakın arkadaşımın bebeğine, ateşlendiğinde bilmiyorduk ki hastalığı, hatta böyle bir hastalık henüz yeni yayılıyordu, biz ilklerdeniz sanırım, boğazdaki acı en kötü yönü bu hastalığın bence de. Tam bayramda olması da şans, ailecek çok geçmiş olsun diliyorum, Melisa'nın söylediği kremi kullandı mı eşiniz acaba merak ettim işe yaradı mı sizde de? Çok geçmiş olsun tekrar

      Sil
  18. Unutmadan belirtiler geçse bile 1-2 hafta boyunca taşıyıcılık ve bulaştırma riski sürüyor diye uyardı her iki doktorda. yani haftasına kurtulmuş olmuyormuşuz :(( Berna

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Berna zaten döküntülerin de kaybolması, soyulması dökülmesi fln bende haftalar aldı, illet bir hastalık maalesef, bilgi için teşekkürler

      Sil
  19. Merhaba, öncelikle herkese geçmişler olsun..
    İnternette hastalıkla ilgili araştırma yaparken blogunuzu buldum. Benim oğlum 11 yaşında ve hastalığın tanısı 2 gün önce kondu. Yüksek ateş ve baş ağrısı perişan ediyor ateş düşürücü verilmesine rağmen 39 dereceydi bugün çok şükür 37 derecenin altını gördük ilk ateşten götürdüğümüz çocuk doktoru boğaz enfeksiyonu gibi işlem yaptı gecesi ateşi zor kontrol altında tuttuk ertesi sabah eşim döküntüleri görünce soluğu cild doktorunun yanında aldık. Teşhis el - ayak - ağız hastalığı ve mücadelemiz başladı. Bizimki biraz ağır geçiyor boğaz,ayak,el,kalça,genital bölge,dirsekler ve diz kapaklarında kızarıklıklar var kimi su toplamış durumda tedavi olarak fucidin ve batikon kullanıyoruz. Dikkat çeken bu virüs sanki eklem yerlerini seviyor.Bugün ateş 37 altına düştü ve hafif düzelme belirtileri başladı. Ayakları kötü durumda bazı yerlerde kızarıklık yarım pirzola büyüklüğünde (Yazarken komiğime gitti ne alaka diye ama başka türlü ebatlandırmak aklıma gelmedi) kızarıklıklar bordo renge dönüştü su toplayan yerler kabuklaşmaya başladı.. Ama genel görünümü iyi durumda yaşı büyük oluncada evde birşey yapmadan durması oldukça zor devamlı emir eri gibi çalıştırıyor annesiyle beni neyse çocuklar iyi olsunda gerisi boş. Herkese tekrar geçmiş olsun dilerim..
    Saygılarımla Metin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok geçmiş olsun Metin bey, hastalığı kimi ağır geçiriyor kimi hafif, umarım bir an önce iyileşir oğlunuz. Pirzola tarifi çok iyiydi :) Sağlıklı günler dilerim.

      Sil
  20. tüm yorumları okuyunca ben de iyice huylandım. bize henüz teşhis konmadı. daha doğrusu dün gittiğimiz acildeki doktor boğaı dedi ve antibiyotik başladı ama 4. dozu vermeme rağmen ateşinii hala ateş düşürücülerle(hem calpol hem dolven kullanıyorum)biraz kontrol edebiliyorum. bu gece bacağında bir iki sivilce görünce geçen hafta bu hastalığı geçirmiş çocuklarla birlikte olduğunu da hatırlayınca araştırmaya başladım. sabah ilk işimiz tekrar doktora gitmek olacak:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah herşey yolundadır, bence içinize doğduysa doğrudur, ama olsun çok şükür herkes iyileşiyor, ama hafif ama ağır geçirip, tez zamanda sağlığına kavuşur çocuğunuz. Sağlıklı günler dilerim.

      Sil
  21. Herkese tekrar geçmiş olsun... Melisa

    YanıtlaSil
  22. 3 gün önce bende ateşlendim. ateşim 39 u geçiyordu. doktora gittik,serum bağladı grip oldum zannettik.2 gün sonra teşim 37 ye düştü ama ayak tabanlarımda kırmızı döküntüler oluştu sonra hafif ellerimde yüzümde genital bölgede oluşmaya başladı. cildiye doktoruna gittik, hastalığın ismini ilk defa orda duydum. ayak tabanlarımda kızalıklar büyüdü su topladı üstüne basmakta zorlanıyorum doktor fucidin krem verdi yatarken sürmem için ama ağrıdan hiç uyuyamıyorum. ben bunu çocuk hastalığı olarak biliyordum ama 18 yaşındayım.kaç günde geçer acaba, üniversite sınavlarınada hazırlanıyorum
    ...Mustafa

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mustafa çok geçmiş olsun, çocuk hastalığı değil maalesef, kendi tecrübemden ve tüm yorumlardan sonra belli ki yetişkinler de geçiriyor, hem de çok farklı uzunluklarda olabiliyor, heralde en fazla 1 hafta sürer sık dişini :) Sınavda başarılar!

      Sil
    2. 2 gündür aynı rahatsızlıklar benim oğlumdada var. Dün sabah elinde ve ayağında döküntüydü. Akşam kreşten geldikten sonra ağız kenarına omzuna boynuna bacağına yayılmıştı. Su çiçeği tarzı bişey sandım. Aşı olduğu için su çiçeği çıkarmaz diye düşündüm ama akşam acile götürdük.Acildeki doktor allerjik bişeye benziyor dedi. Bende netten el ayak döküntüleriyle başlayan hastalık deyince bu hastalığı buldum. İlk defa duydum adını da. Benimkinde yemek yeme problemi yok şükür şimdilik ama ateşlenme ve aşırı şekilde kaşınma var. Doktor krem vermişti kaşınmaya karşı onu sürünce biraz rahatlıyor yavrucak. Birde ateş düşüürücü kullandım. Bugün de daha ayrıntılı bakınca internette sizin siteyi buldum. Ne kadar çok aynı hastalıktan muzdarip olan varmış. Herkese geçmiş olsun.

      Sil
    3. Çok geçmiş olsun Hatice, evet aynen o kadra çok kişide oldu ki ve hala en çok aranan şey bu konu, bizim epey oldu hastalık geçireli ailecek ama demek salgın hala devam ediyor çok üzücü. Acil şifalar dilerim. iyi günler!

      Sil
    4. Benim.bebegimde 5 aylık kollarında bacaklarında var sağlık ocağına gittik el ayak ağız hastalığı dedi damla krem verdi inş geçer ateşi olmadi ama hic

      Sil
  23. eşim çocuk doktoru 20 aylık evden çıkmayan kızıma muhtemelen hastahaneden taşıdı hastalığı bende de bir kaç gün sonra başladı ani ve çok yüksek ateşle boğazımdaki yutkunmayı engelleyen ağrı cabası çaresizce geçmesini bekliyoruz
    herkese geçmiş olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hay allah, çok geçmiş olsun, kötü olmuş sizinki de, bu ne kadar bulaşıcı bir hastalık öyle değil mi! üzerinden çok zaman geçtikten sonra bagışıklık kazandı bari çocuk diye düşünüyor insan ama yaşarken feci tabi. acil şifalar diliyorum...

      Sil
  24. iyi akşamlar öncelikle beim oğlum 3,5 yaşında ve yazın bu hastalığı çok ağır bir şekilde geçirdi hatta 5 gün hastanede kalmıştık dün akşam yine ateşlendi bugün de doktoro gittik doktor hemn bademcikleri kızarmış diye antibiyotik verdi bende hemen almak istemedim biraz öncede annecim ellerim ayaklarım kaşınıyor dedi bir baktim yine o döküntüler bir çocuk bu hastalığı birden çok çıkartabilirmi acaba bir bilginiz varsa paylaşırsanız çok sevinirm ben çok şaşkınım şuan araştırmak için girdim sizin blogunuzu görünce sorayım dedim teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar, çok geömiş olsun, hiç duymamıştım tekrarladığını ya da tekrarlayabileceğini. Anlattıklarınıza göre tekrarlıyor gibi görünyor. Umarım daha iyidir şimdi oğlunuz. Acil şifalar dilerim.

      Sil
  25. iyi günler bide 2 gün önce yakalandık 7 yaşında oğlumla 2 yaşındada kızım var inş ona geçmez ama bana geçti galiba her yerim döklüyor...annem bakıyor çocuklarıma da babam kemoterapi görüyor inş ona gezmez...gözlerimin içi yanıyor resmen...birde çalışıyorum herkese bulaştırıcam galiba işe gelmek zorundayımda ne yapayım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bizim epey geçti üzerinden ama hatırladığım kadarıyla bana da bulaşmıştı ama çevrede babamız dahil başka bulaşan olmadı, ben de çalışıyordum, belki de çok yakın temasta olanlara geçiyordur, inşallah öyledir diyelim :) geçmiş olsun cok..

      Sil
  26. Merhaba. 5 yasindaki kizimda 1,5 gun 39 dereceye varan ates oldu ve arkasindan bogazinda yaralar cikti yutkunamiyordu. Hemen ardindan 2,5 aylik kizima bulasti. Onda da 38,5 derece ates oldu ve ayni sekilde bogazinda yaralar cikti ememedi inledi agladi hep. Neyse ki ertesi gun duzelmeye basladi. Kucuk kizimi emzirdigim icin de bana gecti sanirim. 40 a varan atesim oldu bogazim ayni sekilde ve maalesef onlarinki kadar kolag gecmedi hala aciyor. Ve yine meme uclarimda aci ve sizi basladi bahsettiginiz gibi. Bizde dokuntu olmadi. Hastaligi bulastiran arkadasinda ve bizim hastaligi bulastirdigimiz arkadasinda da dokuntu gorulmedi. Ben de yazmak istedim.

    YanıtlaSil
  27. Benimde oglum 4 yasinda gecirdi bu hastaligi.ama hala el tirnaklari duzelmedi ve parmak uclarinda yariklar olusuyor ve cok canini acitiyor.bepantol ve fucidin kullaniyorum ama bir faydasi olmuyor.derisi kalkiyor ve alttan kipkirmizi deri cikiyor.biri duzelmeye baslarken diger parmagi yariliyor.dokulen tirnaklara hep hasta cikti..su an 6 yasini bitirdi ama hala atlatamadik.ayaklarinda kabarciklar hala devam ediyor bazen.ilkbahardada su cicegi cikardi..cok uzuluyorumm cokk..hacettepeye goturcem insallah rabbim vesile ederde gecer rahatsizligi...butun hastalara sifa versinn rabbimm..

    YanıtlaSil
  28. Bahar selam,

    Oglunu demir ve cinko yonunden testlere tabi tutmalilar. Ve tedavisi o yonden gelecek taniya gore yapilmali

    YanıtlaSil
  29. Merhabalar bende de var ayni hastaliktan. İlk once bogaz agrisi ates oldu sonraki gunlerde ellerimde dokuntu basladi ve ayaklarim derken vucudumun cogu yerinde olustu. Fucidin surdum ama diger insanlarin aksine benim ayaklarimi cok daha fazla kasindirdi. Su topladi insallah daha kotu olmaz bactroban suruyorum o biraz daha hafifletiyor

    YanıtlaSil
  30. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  31. benim kizimda el ayak hastaligi oldu bugun 3 gun rahat yatsin diye dolven surubu verdim bise olur mu

    YanıtlaSil
  32. benim kizimda el ayak hastaligi oldu bugun 3 gun rahat yatsin diye dolven surubu verdim bise olur mu

    YanıtlaSil
  33. benim kizimda el ayak hastaligi oldu bugun 3 gun rahat yatsin diye dolven surubu verdim bise olur mu

    YanıtlaSil
  34. Bizde babaya da bulasti maalesef. Hepimiz cok fenayiz. Krem tavsiyesi icin tesekkurler, cok ise yariyor!

    YanıtlaSil
  35. Merhaba hastalığı arastırırken buldum sızı ,kızım 14aylık ve 5.gunu ates yok dokuntuler kaldı ama bızde pek kasıntı olmadı sol kolundaki aşı tahrişlendı enteresan geldı hıc böyle bırsey yasayan var mı??
    Hamileyım aynı zamanda bebegıme gecer dıyede endıseli

    YanıtlaSil
  36. Birine yardimi olur diye yaziyorum, 19 aylik kizim gecirdi ondan da 7 yas oglum ve bana gecti... En kolay kizim ve sonra oglum atlatti, ben yetiskin olmam sebebiyle cok agir gecirdim. Havuz hastaligiymis... Ates dusurucu disinda cocuklarda baskabir ilaci yok ... Kisiye gore dokuntu durumu degisiyor... Once 1-2 gun ates geliyor , ardindan dokuntuler misal once ayak ve ellerde , daha sonra agiz icinde , dudak kenarlarinda olabiliyor. Enfeksiyondan bogaz da sisiyor ancak antibiyotik kullanilan bir durum degil.. Kendim de yasadigim icin yutkunmak ve sicak birsey icmek inanilmazaci veriyor ve dokuntuler de kasinti ve agri veriyor. Cocuklara sadece soguk ve putursuz gida verin , corba vercekseniz soguk ve blenderdan.. Sicak asla.. Mesela yogurt , dondurma , putursuz hersey , ben bile iyice cignemeden yutamiyordum .. sayet agiz icinde minik minik af gibi seyler cikabiliyor . Dokuntuleri rahatlatmak icin oglumun ayagina mesela bir tulbenti islatip koydum, biraz da kuveti ILIK soguga yakin suyla doldurup ayagini koymustum.. Bunun merhemi varsa da ben uygulamadim. Doktor agiz icin birsey verdi ozel yapma merhem ama pek etkisini gormedim. Sahsen dondurma yedim ben AOC rahatlamak icin.. Bu dokuntu de ciktiktan sonra 1-2 gun agri kasinti yapiyor, sonra dokuntu hemen kaybolmasa da agrisi bir anda bitiveriyor ... Ben sahse o agri surecinde ne elimi kullanabildim ne ayagimin uzerine basabildim, cok agir gecirdim ancak sanirim 3. gunu bir anda agri kesiliverdi.
    Doktorun verdigi bilgiye gore 1 hafta suruyormus ama bu atesten itibaren mi dokuntuden mi tam kestiremedim..
    19 aylik kizim hafif ates ile 3-4 gune atlatti .
    7 yas oglum cok yuksek ates yapti ,o da 3-4 gune etkilerini atlatti. Ancak dokuntulerin izi bu surede henuz gecmedi.
    Bende ise yine ates ve buna bagli adele agrisi ve cok agrili dokuntuler . Bana doktor rahatlatici bir krem ve antihistaminik ilac verdi ancak 1 gun uyguladim ve zaten dokuntunun etkisi azaldi .
    Enfeksiyonla olan birmucadele bu sebeple en buyuk ilac uyku ve dinlenme .
    Allah herkese sifa versin , oncelikle bebis ve cocuklara .. Kendilerini ifade edemiyorlar , bu yuzden belki aydinlatici olur diye bu paylasimi yaptim, bir yanlis olduysa kusura bakilmasin, kendi tecrubelerime dayanarak doktorumun teshisi uzerine yazdim ...

    YanıtlaSil
  37. Bu hastaliga once 7 yasinda ki oglum yakalandi bende herkes gibi su cicegi sandim ama maalesef el ayak agiz...ayak tabanlari, el ici, agiz kenari ve popo. 2 gece kasindi ama sonrasini cok rahat atlatti. Bugun hastaligin 8. Gunu ve hicbir sikayeti yok ancak kirmizi lekeler hala duruyor.
    Isin kotusu 3 gun once bende hastaliga yakalandim ancak bunu simdi fark edebiliyorum. 39.5 derece ates hastanede gecen birgun, ertesi gun su bile icilemeyecek kadar kotu bir bogaz acisi ( sanki binlerce yara var) , bugun el ve ayaklarda hassasiyet ve uyutmayacak bir kasinti, aci.
    Doktorumuz bize geceleri zyrtec surup vermisti , bizde fenstil ve cinko kremini karistirip suruyorduk. Onunda kasintilari cok hafif gecti ama bana hic fayda etmiyor.
    Dilerim cabuk gecer zira dayanilacak gibi degil...

    YanıtlaSil
  38. Merhabaa.bendede bu sinir bozucu hastaliktan olustu iki gundur :( bugun doktora gittim ve bu hastalik oldugunu soyledi ama hicbir ilac falan vermedi sadece et ve meyve yiceksin ddi.size ilac vermislermiydi acaba.suan sadece kizariklik var daha kotu olmasindan cok korkuyorum

    YanıtlaSil
  39. İŞ FİKİRLERİ
    yüzlerce işveren yanında Milyonlarca çalışan var Birçok insan birilerinin yanında çalışmaktan,ağır iş koşullarından işverenlerinin kendilerine yönelik davranışlarından bıkmış tükenmiş halde daha iyi koşullarda hayat standardı için kendi işini yapmak isteyenler için binlerce iş fikrinin bulunduğu www.444forum.com adresinden sizlerde kendinize uygun bir fikir edinin Ne iş yapsam diye düşünmeyin sitemizi ziyaret edin Ne iş yapabilirim in cevabını bulun. Hergün aynı koşturmaca içinde aynı şeyleri yapmaktan yorulanların fikir alışverişi yaptığı forum alanında hiç aklınıza gelmeyen fırsatlarla karşılaşabilirsiniz. bunun için sadece bir iş yapmaya karar vermeniz yeterli size en uygun gelecek iş fikri edinebilirsiniz.her sermayeye göre işler hakkında görüş edinebilirsiniz bunun yanı sıra sermayesiz yapılabilecek işler içinde paylaşımlardan yararlanabilirsiniz

    YanıtlaSil
  40. Arkadaslar benim kizim 16 aylik 6.hastalik denilen bu virusu gecirdi atlattik cok şükür.doktorlar adini koyamiyor aslinda suriye hastaligi diye biliniyomus.geciren bir daha gecirmiyo.yakinda asisi da cikacakmis.korkmayin sadece atese cok dikkat.ilaci ve kremi de var.tedavisi mümkün.evde atlatmaya calismayin.tirnak cikmasi olusuyo.beklemeden dr gitmenizde fayda var.bizim doktorumuz gordugu anda hemen tedaviye basladik.cok fazla zarar gormeden atlattik cok sukur.hepinize gecmis olsun.

    YanıtlaSil
  41. 6 ay 3 yas aralikli bebislere geciyomus sadece

    YanıtlaSil
  42. Merhaba emziren annelerde meme ucunda yara çıkıyor gogus ucum su bağladı sizxe bebeğimi emzirsem bi sıkıntı olur mu

    YanıtlaSil
  43. Bebeğimden geçti banada ağzımda yara cikti gögus ucumda su bağladı sizce ne yapmalıyım şimdiden teşekkürler

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...