Salı, Temmuz 10, 2012

Merhaba 16.Ay


16. aya girdik,
Bu dönemi merak olduğu kadar taklit dönemi diye adlandırmak gerek
Her sesi,
Mimiği, 
Kelimeyi, 
Hareketi
Herşeyi
Kopyalıyor, ve aynen tekrarlıyor
Hatta model yok olduktan 3-4 gün sonra bile taklit gerçekleşebiliyor diyor kaynaklar
Farkına varmadan yaptığımız şeyleri bile kopyalıyor
Mesela Bulaşık makinesini yerleştiriyoruz biz Alya ile
Ama açar açmaz Alya kapağına oturmadan önce bir ıslaklık oluyor diye
Önce havlu ile siliyordum
Ve şimdi Alya makina kapalı iken havluyu alıp geliyor
IIh ıh diye bulaşık makinesini gösteriyor
"Aç da silelim ve yerleştirelim" diyor

İşimiz şimdiden zorlaştı yani,
Ne dediğimizi, ne yaptığımız sürekli düşünerek davranma zamanı geldi
Beklediğimden erken

"Bebek karşılaştığı problem durumlarına çözüm bulduğu sürece zihinsel kombinasyonlar yapabilir. Örneğin, dışarı çıkmak istediğinde ayakkabısını veya paltosunu alıp en yakın yetişkine gösterir." Kaynak

En çok yaptığı şey bu Alya'nın
Alıp geliyor ayakkabıları
Takıyor şapkasını
Gösteriyor kapıyı
"Hadi gidelim" diyor

Kısacası artık herşeyi anlatıyor
Diğer aylara göre nispeten daha rahat o anlamda
Tabi peşinden koşturmalara hiç girmiyorum
Artık oturmak yok
Sürekli bir tırmanma! halindeyiz, ailecek :)

1 yorum:

  1. Son fotoğrafta ne güzel bakmış Alya:) Fotoğraflara bakarken gülümsemeye başlıyorum, yaptıklarını okuyunca bu gülümseme hali devam ediyor, sonra yorum yazarken bir bakıyorum hâlâ gülümsüyorum:)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...