Perşembe, Temmuz 05, 2012

Odaları ayırmak


Duyduklarım, okuduklarım 6 ay diyordu bebeği ayrı odaya almak için ideal zaman olarak. Çocuk doktorumuz

"Bebeğin algısı başlayınca ayırmalı odaları" dedi.

Bu durumda Alya'nın o kocaman gözleri ile odanın lambasına, perdesine gözünü dikip incelediği 4. ay civarı ayırmalı idi.
"-Çok mu gerekli? hani 6 aydan sonraydı..."

gibi ifadelerle yakındım doktorumuza o dönem, kandırılmışım gibi hissederek. Odayı bırakın ilk ay zaten ben neredeyse yatağına bile hiç yatırmadan hep aramıza aldım Alya'yı, bazen emzirdiğim için doğal olarak uyuyakaldık o şekilde, bazen de ondan uzak kalamadığımdan. Sonra yatağına koymaya başladım ama aynı odada yatıyor olmamızın faydasını görerek gık dese fırlayabiliyordum yataktan.
Aman canım 6 ay diyor herkes diye bahane ettim sonra ve derken bir baktım 15. ayı bitirmek üzereyiz :) Artık yavaş yavaş zamanıdır diyerekten diğer odaya bu hafta ısınma turlarına başladık. Önce odayı sevdirelim dedik odaya en sevdiği şeyleri, kitaplarını! taşıdık, mini bir kitaplık yaptık. Diğer kitaplığa ulaşamıyor hep kucağımıza almamızı istiyordu, harika bir çözüm oldu! Sonra oyuncak sepetini de yanına çektik. Oyuncaklarının yüzüne bakmayan bebek her bir oyuncağı ile 2şer 3şer dakika geçirmeye başladı, demek doğru yoldayız. Pazar günü bir de boy ölçme kağıdımızı yapıştırdık renkli, sevimli. Şimdi uyanır uyanmaz o odaya giriyor hemen, tamamdır bu iş!
Haftaya da yatak operasyonuna gireceğiz. :)

9 yorum:

  1. Hadi bakalım kolay gelsin. Biz 10.aydan sonra başladık ayrı odaya. Bence bebek içinde iyi bir durum. Kendine ait olan bir yeri şimdiden benimsemesi. Geceleri onun odasıyla bizim odamz arasında mekik dokusamda :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Saol Emrecim, aynen öyle olacak tabi mekik dokuyacağım ben de, belki haftaya değil bir sonraki haftaya taşırız yatağını:) imza:yan çizmeye meyilli anne :)

      Sil
  2. hahahah :)

    çoktan yan çizilmiş bence :)

    YanıtlaSil
  3. Nasil gidiyor yatak tasima denemeleri? Update bekliyorum, ilgi alanima giriyor. :) bizimki de hala bizim odada.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gülcüm bu hafta da alt değiştirme masasını taşıdık odaya, yatak haftaya:) Biraz-cık ağırdan alıyoruz gibi :)) Update ederim...

      Sil
  4. Bizim tüm eşyaları odasında, gündüz oynuyor, kıyafetlerini dağıtıyor, ordaki anakucağında bebeklerini sallayıp uyutuyor ama geceleri hiç gözüm yemiyor! hala çok uyanıyor defne ve yanında yoksak biz gidene kadar iyice açılıyor uykusu ondan sonra hadi baştan! hadi siz yapın da biz de gaza gelelim:)
    imza: çoktaaan yan çizmiş anne

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şuanda aynı moddayız, bir odası oldu sonunda oyuncakları kitapları orada, ama uyku vakti gelince aynı odadayız, bu format da fena değilmiş :)

      Sil
  5. Banim minik kuşumu dördüncü ayını doldurduğu gün postaladım odasına : )
    Beşiğinde sıkışıyor gibi geliyordu üzülüyordum şimdi kendi yatağında sere serpe uyuyor.
    Anne kulağı öyle bir kulak ki bebeğinin gık dediğini en az 5 km mesafeden bile anlıyor.
    Neredeyse bir buçuk aydır odasında uyuyor ve maşallah gece bir kere bile ağlamadı.
    Ikıldadığını dahi duyup odasına gidiyorum ağlamaya fırsatı olmuyor :)
    Belki bu mesaj cesaretlendirir sizi.
    Hadi bakalım yan çizmeyi bırakın da ayırın artık odaları

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla siz en güzelini yapmışssınız işte, daha bir şeyin ayırdında değilken ayırabilmişsiniz ne güzel, zaman geçtikçe daha zor oluyor, bebek için değil de anne için! sanırım :)) Neyse sizden ilham alalım biraz bakalım...

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...