Cuma, Kasım 16, 2012

Baş ucu kitapları

Ailemizde bir kitap perimiz var. Baştan işi sıkı tutup tüm kitaplarının birer kopyasını aldık evimize ve kitaplığa koyduk. Alya büyüdükçe ve kitapların yerlerini keşfettikçe kitaplar ortalığa dökülmeye başladı, zamanla aldığımız tüm diğer eğlenceli kitaplarla birlikte Alya'nin kitaplığı neredeyse bizimki kadar olmuştu. Derken okuduklarım sonucu bir minimal yaşama geçtik, minimum sayıda oyuncak minimum sayıda kitap. Zaten bu sonuca yönlendiren de asıl beni Alya oldu, hep aynı kitaplara aynı oyuncaklara gidiyordu eli, diğerlerini görmüyordu bile, ortadan kaldırınca da hiç aramadı bir daha.

Geceleri yatmadan önce okumak için hep aynı! sırayla aynı kitapları istemeye başladı, biz de ona minik bir kitaplık yaptık. Çok seçici oluyor çocuklar ve ne istediklerini çok iyi biliyorlar. Bizim yatmadan önce okuduğumuz, ama hep aynı sırayla, hatta bazen çok uykusu gelse bile "aa bunu unuttuk okumayı" diye mutlaka sayfa atlayarak da olsa baktığımız kitap listemiz şöyle:

1.Bip biip
2.Taşıtlar
3.Açıl bahçe açıl
4.Flalingo

Siz hangi kitapları okuyorsunuz? Çocuğunuzun yanından ayırmadığı onu okumadan uyumadığı bir kitap var mı?

19 yorum:

  1. Bir kitap kurdu daha :) Benim kuzunun kitaplar da bizimkiler kadar oldu. Ama gel görki ben bir türlü kitapları azaltamıyorum. Ama rafı dolduğu için artık çoğu kitaba bakamıyor. Bir süre sürekli Değnek Adam'ı okuduk biz, sonra uzun süre National Geographic Goril ve Fil kitaplarını, sonra yine bir dönem Zogiyi, arada dönüşümlü Kasabanın En Şık Devi ve Pırtık Tekir'i, şimdilerde Kafasına Edeni Bulmaya Çalışan Küçük Köstebeğin Hikayesini. 1 aydır her gece kaka okumaktan fenalık geldi :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen Selcen bazen ben de çok sıkılmıyorum aynı şeyleri tekrar tekrar okumaktan ama sonra onun aldığı zevki görünce ben de motive oluyorum tekrar. Senin söylediğin kitaplara da bir göz atacağım

      Sil
  2. biz free takılıyoruz, canımız hangisini isterse onu okuyoruz.Ama bende kitaplıktaki sayıyı azaltıp dönüşümlü olarak değiştirmeyi düşünüyorum.Ara verince yeni gibi geliyor eski bir kitap bile :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen öyle İlknur mantık da o zaten. Öperim

      Sil
  3. Bu fazla oyuncak, fazla kitap konusu tam da bu aralar benim de kafamı kurcalıyordu, dediğin gibi belirli oyuncaklar, belirli kitaplar. bununla ilgili ne okudun merak ettim Nazlicim, sanırım sizin gibi biz de sadeleşmeye gitmeliyiz..Biz de hayvanlarla ilgili kitaplar gündemde. Fisher Price Little People Haydi Çiftliğe Gidelim Eğitici Kitap var, pencerelerin altından hayvanları buluyorun, o ve aynısının taşıtlı olanı favorileri galiba.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tubacim John Payne'in "Simplicity Parenting" isimli kitabı türkçesi de "Daha sade bir hayat" diye çevrilmiş, ana kaynağım o. Özellikle ilham için yazarın aşağıdakilinkteki konuşmasını dinle, bahsettiği "gift of boredom" çok etkileyici gerçekten, sıkılan çocuğun ne kadar yaratıcı olacğından bahsediyor:
      http://www.simplicityparenting.com/

      Sil
  4. Bizde pamuk ile tekir, disney englisten yeni aldığım prenses ve arabalar kitaplarını yatarken ikisini de sırayla okutuyor bu aralar favorimiz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hep aynı kitaplar ama değil mi sırayla çok ilginç. sevgiler, iyi haftasonları!

      Sil
  5. "Daha Sade Bir Hayat" kitabını okuyunca ben de bir önceki hafta hem kızımın odasında hem de kendi evimizde büyük bir sadeleşme devrimi başlattım. Ben de öncelikle kızımın kitaplarından başladım... Bizim şu aralar olmazsa olmaz kitaplarımız Pamuk Prenses ve Barbie Pasta Şefi...
    Porföyümüzdeki diğer kitaplar da http://annelerevecocuklarinaozel.blogspot.com/search/label/kitap adresinde kayıtlı zaten, her hafta kızımın kitaplığındaki kitaplardan birini tanıtıyorum... Şimdilik odasında 10 oturma odasında 10 kitap bıraktım, ara ara değişiklikler yapacaz:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen Hande, benim kaynağım da kitap :) Ve gerçekten de işe yarıyor, insan kendini hafiflemiş hissediyor :) sizin kitapları da takipteyiz :)

      Sil
  6. Merhaba! Bizimki değişik kitaplar okumayı seviyor yatarken. Şu an okuduğumuz kitaplar; "Ay'ı Kim Çaldı?", "Goodnight Moon" ve "Tostoraman'ın Yavrusu". Kızınız çok tatlıymış maşallah. Sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İngilizce kitap da okuyor musunuz? İngilizce kitabı türkçe mi anlatıyorsunuz acaba cok merak ettim :)

      Sil
  7. bizim kız da bir kitaba takılmıştı,sürekli aynı kitabı gün boyu okumaktan öyle sıkılmıştım ki.Allahtan başka kitaplarda dikkatini çekmeye başladı da daha zevkle okuyoruz.Sadeleştirme konusunda da bugün oyuncaklarının büyük çoğunluğunu kaldırdım zaten oynadığı belli başlı şeyler vardı.ortalıkda rahatladı sanki.:) kitabıda en kısa zamanda alıp okumayı düşünüyorum.teşekkürler kitaptan sayende haberdar oldum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen, sadeleşme hem bebeğe hem anne-babaya iyi geliyor sanırım :) çok sevindim, mutlaka okuyun kendinize göre daha farklı da yararlanabilirsiniz.

      Sil
  8. ay harıkaymıs..bızım kuzu kıtap okutmayı sevmıyor henuz harıka masallar kıtplarımız var ama bız yemek yerken okuyoruz resımlere bakıyoruz:)))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) tabi canım alya da sabırsızlanıyor sonlara doğru, hızlandırılmış bir şekilde bitiriyoruz bazen :)

      Sil
  9. Nazlıcım minimal yasamaya ilgi duyuyorsan "daha sade bir hayat" bu kitabı okumanı siddetle tavsiye ederim. Gercekten sadeleşme konusunda ilham verici bir kitap

    YanıtlaSil
  10. hande zaten bunu yazmıs sen de zaten okumussun :) yorumları sonra okursan boyle olur tabi :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) olsun, aynı noktada birleşmişiz işte :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...